Nyheter

Lanserer Magnum-pølse i Circle K

Statoil-stasjoner lanserer en ny og større pølse på hele 160 gram som første produkt etter at omprofileringen til Circle K er i gang.

Publisert Sist oppdatert

I følge pølseprodusenten Leiv Vidar vil norske kunder ha større pølser enn nedover i Europa. Siste Markedsfakta-tall viser at norske forbrukere åpenbart kjøper større pølser nå enn bare for kort tid siden.

Og for å dekke etterspørselen lanseres nå en Magnumpølse på hele 160 g. Denne er nesten tre ganger større enn en wiener, og ca. 50 prosent større enn en vanlig grillpølse. Pølsa er utviklet i tett samarbeid mellom Statoil-stasjonene og Leiv Vidar. Målgruppen er arbeidskarer – kunder som trenger et realt påfyll i arbeidshverdagen og som er den dominerende kundegruppen til bensinstasjoner på hverdager.

– Vi overlater ikke noe til tilfeldighetene, og har smakstestet et titalls ulike varianter før endelig beslutning ble tatt. Magnumpølsa har høyere kjøttandel enn en standard pølse, er litt grovere i strukturen og har en ren og god pølsesmak med tydelig preg av paprika, koriander og pepper. Et så stort måltid må treffe 100 prosent på smak for kunder som vil ha skikkelig påfyll i hverdagen, sier kategorisjef Jeanette Amara i Circle K Norge, tidligere Statoil Fuel & Retail Norge, i en pressemelding.

– Det er spennende og krevende å bli utfordret slik. De ønsker å posisjonere seg som den foretrukne matdestinasjonen langs norske veier, det setter tøffe krav til oss som leverandør. Med Magnumpølsen har vi et komplett smakfullt måltid, der vi tok utgangspunkt i en god gammel tysk bockwurst. Og vi kan i alle fall garantere en ting: Ingen skal måtte dra sultne videre, sier Lars Rustad, key account manager hos Leiv Vidar.

Powered by Labrador CMS