Nyheter

Ny fruktdrikk: Festis fra Ring

Ringnes lanserer en ny fruktdrikk uten kullsyre. Drikken er allerede blitt en stor suksess på det svenske markedet og kommer i Norge i fire ulike smaksvarianter. Forbruket av fruktdrikker uten kullsyre (stilldrikk) øker stadig og er i dag 2,5 prosent av det totale brusmarkedet i Norge.

Publisert

Når Festis introduseres i Norge utfordrer den store, internasjonale konkurrenter. Produktsjef Erik Krafft i Ringnes sier at selskapet har stor tro på at Festis skal ta betydelige markedsandeler: - I en undersøkelse som er foretatt i forkant av lanseringen kommer Festis klart bedre ut enn de største konkurrentene. Trendy ungdom er i større grad villig til å prøve ut alternative drikker. Erik Krafft definerer en presis målgruppe for den nye fruktdrikken Fetis: - Vi jakter på urbane og trendovervåkende kvinner og menn i alderen 15 til 29 år. Lanseringen vil blant annet bli fulgt opp av en Festisturné i de største norske byene og i Hemsedal. Det skal også lanseres en egen Festis CD med DJ Espen Horne. Ringnes legger stor vekt på direkte informasjon til målgruppen gjennom Internett. - En egen hjemmeside er oppe i begynnelsen av mars og skal være en guide til hva som er trendy og kult. Festis lanseres på spesielle 0,33 liters engangsflasker med de fire smaksvariantene Apple, Lemon Lime, Cassis (solbærsmak) og Peach Passion. Trendy drikk på kule flasker til urban ungdom, med egen hjemmeside på Internett - www.festis.com.

Powered by Labrador CMS