Holder trykket oppe
Antonio Soares var på plass for å gratulere de ansatte og å ta Rimi-kjedens nest største butikk i nærmere øyesyn da Rimi Majorstua åpnet i ny drakt i dag tidlig. Ica-sjefen blir bare mer og mer begeistret for den nye profilen.
– Det blir bare bedre og bedre; det har for lengst oversteget mine forventninger, sier Soares, og forteller om en real salgsøkning for Rimi sist uke.
– Hva sier kundene?
– Vi har gjennomført tre kundeundersøkelser, og de gir oss veldig gode tilbakemeldinger, sier Soares, som har justert konseptet litt underveis siden den første butikken ble rød på Manglerud i Oslo. Den røde profilen er nå godt trimmet til å møte konkurransen fra de andre lavprisaktørene.
– Det kommer til å ta oss 3-4 år å omprofilere alle butikkene. Det er jo ikke bare Rimi-butikker som skal gjøres om på; det er en del Ica Nær som blir røde Rimi-er, også. Det er veldig mange butikker, fastslår Ica-sjefen, som har satt på turboen i utbyggingstakten. – Vi omprofilerer tre-fire butikker i uken, det er så raskt vi klarer.
– Det er kostbart?
– Jo, men det blir stadig rimeligere. En omprofilering koster halvparten nå sammenlignet med hva den gjorde i starten. Vi har fått en industriell prosess på det, så kostnadene synker stadig, sier Antonio Soares til Handelsbladet FK.