Nyheter

Merkestyrkepris til Ideal Wasa

– Vi er kjempestolte over å få Merkestyrkeprisen, og vi blir ydmyke når vi ser på hvem som var nominert og hvem som har mottatt den før oss, sier Ideal-Wasa-sjef Rune Nordli til Handelsbladet FK.

Publisert Sist oppdatert

Ideal Wasa ble tildelt Nielsen Merkestyrkepris på Nielsen-konferansen i Oslo i dag, i konkurranse med 55 andre kandidater. Blant finalistene var Freia Melkesjokolade, Rema 1000, Findus og Stabburet Leverpostei.

– Nå får vi se hvordan vi skal følge opp dette utad. Uansett er dette veldig stort internt, sier adm. direktør Rune Nordli i Ideal Wasa.

– Denne prisen henger høyt, og det er strenge kriterier for å få den. Prisen innebærer at man har levert over tid, og kan nok gi et ekstra puff i forhold til kundene våre. Vi er kjempestolte, forsikrer Ideal Wasa-sjefen.

Kriteriene for Merkestyrkeprisen vurderes ut fra merkets posisjon og utvikling i markedet, langsiktighet i merkets utvikling, merkets kjennskap, preferanse og tillit hos forbrukerne, medieinvesteringer, og størrelse i markedet målt i kroner og utvikling. Som du tidligere har lest i Handelsbladet FK, så gjør Ideal Wasa det svært godt for tiden.

– Det er jo slik at når man først seiler i medvind, så går det gjerne bare bedre og bedre. Vi har kommet med de rette produktene og innovasjon i kategorien, og vi merker at vi blir mer og mer velkomne hos kjedene, konstaterer Nordli.

Powered by Labrador CMS