Nyheter

Nyt Norge i butikken

De første Nyt Norge-merkede varene er ute i butikk. Litt før klokken 13 onsdag hadde den første kunden forsynt seg på Meny Colosseum i Oslo.

Publisert Sist oppdatert

I dag gikk det offisielle startskuddet for Nyt Norge ute i butikk. Og ikke før var varene kommet i hyllene, så hadde informasjonsrådgiver Ragna Kronstad i KSL Matmerk klart å legge en Nyt Norge-salat i kurven til Meny-kunde Else Marie Sogn. – Er jeg den første? Du verden! Det kan være bra med et norsk merke, det føles litt sikrere å vite at det er norsk, sier Sogn til Handelsbladet FK.

Det var ASKO-sjåfør Roland Lagerblad som - helt uvitende - leverte de første Nyt Norge-produktene på Meny Collosseum. Der sto frukt- og grøntansvarlig Tove Bolgen og salgskonsulent Henrik Nielsen fra Bama klare til å lesse av pallen og få varene ut i butikken.

– Hjelper det på salget at varene er norske?

– Ja, det har det alltid gjort. Så lenge varene ser bra ut, og nå med en tydelig merking med norsk flagg, så tror jeg det vil slå positivt ut, sier Henrik Nielsen.

– Jeg tror kundene setter pris på norske produkter, og det er fint at de er ekstra godt merket, supplerer Tove Bolgen.

– Du som har greie på det; er de norske varene bedre enn utenlandske?

– Faktisk. Både når det gjelder bær og frukt og grønt, så har vi langsommere modning i Norge. Det gir mer smak, mener Tove Bolgen.

– Hva blir det neste med Nyt Norge-merke?

– Vi har en rekke leverandører som står i kø for å få godkjent produkter, blant andre Nortura og Tine. Maarud er også på hugget, så det kommer Nyt Norge-potetgull, forteller Ragna Kronstad i KSL Matmerk.

Powered by Labrador CMS