Annonse

Selger springvann på flaske

 

«En smarting i New York tapper vann fra springen og selger det til byens innbyggere. Så spørs det da, om folk i disse krisetider ønsker å kjøpe det sterkt overprisede vannet?» spør VG seg, og avslører en ikke akkurat overdreven stor tro på produktet.

Men Etter stengetid-redaksjonen er slett ikke så sikre på det.

Tap`dNY benytter seg nemlig av tungtveiende argumenter i markedsføringen. På flasken heter det blant annet at «No glaciers were harmed making this water» (Ingen isbreer ble skadet i produksjonen av dette vannet).

På den svært så profesjonelle hjemmesiden tapdny.com, skriver gründer Craig Zucker at han ikke leter verden rundt fra Fiji til Frankrike etter «spesielt» vann, når New Yorks eget springvann har vunnet en rekke smakstester. Vannet har gjennomgått en enkel renseprosess før det tappes på fancy flasker. Det tappes naturligvis lokalt, noe som sparer miljøet for «vanvittig mange» transportmil.

Selv om Tap`dNY i første rekke henvender seg til miljøbevisste og lokalpatriotiske New Yorkere, er vannet blitt populært også blant turistene.

– Det var aldri hensikten, men tallene lyver ikke: Utsalgssteder som ligger i nærheten av turistmål, selger tre ganger så mye av vårt vann som av konkurrentenes, fastslår Zucker på hjemmesiden.

 

 

Annonse
Annonse