Nyheter

Soares: Unnskyld

Ica Norge-sjef Antonio Soares ber kundene om unnskyldning. - Vi har forsømt dem, sier han til Aftenposten.

Publisert Sist oppdatert

Antonio Soares bruker den stille mellomuken i påsken til å ytre seg offentlig i Norge for første gang.

– Vi har skuffet kundene. Det har vi ikke råd til lenger. Nå ber vi om en sjanse til. Jeg ber om unnskyldning overfor kundene. Vi har forsømt kundene på mange måter over flere år, sier Soares til Aftenposten.

– Vi har fremdeles langt igjen. Det er mye å ta tak i. Jeg skulle ønske vi kunne skru tiden seks år tilbake og begynne på nytt derfra, sier han videre.

Om sin selvpålagte tauhet sier Ica-sjefen: - Jeg ville ikke si noe før vi vet at vigjør noe som er riktig. Så langt har vi skuffet kundene, og da har vi måttet være stille som julenissen for å ordne opp før vi kommer med nye løfter, sier Soares, med henvisning til kallenavnet han fikk i Handelsbladet FK, og som sden er gått som en farsott i bransjen og i norske medier.

Blant endringene Antonio Soares varsler, er et nytt prisnivå i Rimi.

– Vi vil ikke si at vi skal være lavest, men vi skal ha lave priser, sier han til Aftenposten, og sier samtidig at han er glad for at Kiwi og Rema 1000 satser på større butikker. Det tror han nemlig de vil slite med.

Powered by Labrador CMS