Frekk påstand om Spesialiteter

Publisert: 11. mars 2010 kl 00.00
Oppdatert: 11. desember 2014 kl 07.58

Mandag denne uken ble det sendt ut pressemelding fra KSL Matmerk i samarbeid med Joker om Spesialitet-satsingen i kjeden. Der ble det blant annet hevdet at Joker er den første kjeden som tar inn slike produkter i nasjonalt pliktig sortiment. Det får Coop Norge til å reagere.

– Dette er i overkant frekt. Spesialitet-merkede produkter er noe vi har hatt i nasjonalt pliktig sortiment i lengre tid, og det er i tillegg noe vi har styrket i året som er gått i forbindelse med lokalmatsatsingen vår. Det er Mega som har iført seg ledertrøya på Spesialitet-merkede produkter, sier informasjonssjef Ole André Myhrvold i Coop Norge til Handelsbladet FK.

Som eksempler på Spesialitet-merkede produkter hos Coop Mega, nevner informasjonssjefen i fleng: – Vi har flere produkter fra Ek Gårdspakkeri, Økologisk Rørossmør og rømme, Speket Akevittpølse fra Tind… Dette bare for å nevne noen eksempler, det finnes flere, forsikrer Myhrvold.

Nå legger KSL Matmerk seg flate, og beklager både overfor Joker og Coop.

– Denne påstanden kommer ikke fra Joker, dette er bare vår feil. Det gikk litt for fort, sier Tormod Ugelstad, som står som avsender av pressemeldingen fra KSL Matmerk.

Ledige stillinger – Dagligvarejobb