Lidl «tar en Kiwi»

Publisert: 12. januar 2010 kl 00.00
Oppdatert: 11. desember 2014 kl 07.58

«Alle skal ha råd til å spise sunt. Frem til 28. februar senker vi prisene på frukt og grønnsaker tilsvarende momsen (12 prosent). Det eneste vi ikke senker er kvaliteten. Vi tilbyr alltid våre kunder ferske frukter og grønnsaker, og behøver derfor ingen kjøler eller fuktmaskiner som får varene til å se ferskere ut enn de er», heter det fra Lidl-hold om den nye kampanjen, som er mistenkelig lik Kiwi-kampanjen.

Også Kiwi hadde opprinnelig satt en stoppdato for kampanjen sin, men valgte som kjent å forlenge den. Om Lidl gjør det samme, gjenstår å se. Å bli kopiert av Lidl er en fjær i hatten for Kiwi-sjef Per-Erik Burud, som var den eneste av lavpristoppene som åpent sa han tok Lidl-konkurransen «dønn alvorlig».

Ledige stillinger – Dagligvarejobb