Nyheter

Over halve Ultra blir Meny-butikker

Norgegruppen tar offensive grep i konkurransen mot lavpriskjedene. Ni av fjorten Ultra-butikker omprofileres til Meny.

Publisert Sist oppdatert

– Vi tilfører med dette Meny 600-700 millioner kroner i omsetning, så vi snakker om en skikkelig forsterkning, sier adm. direktør Espen Gjerde i Meny-Ultra til Handelsbladet FK.

Hvorfor foretar dere så omfattende endringer?

– Supermarkedene i Norge har én hovedkonkurrent, og det er lavpris. Vi ser jo hvordan Rema og Kiwi vokser i dagligvaremarkedet, og vårt svar er å forsterke oss lokalt. Dette er et offensivt grep fra vår side; vi skal styrke Meny som Norges tredje største dagligvarekjede og Norges største supermarkedskjede, sier Gjerde.

– Er dette starten på en utfasing av Ultra?

– Nei, overhodet ikke! Tvert i mot skal vi styrke Ultra som regional kjede, sier Espen Gjerde. Han forsikrer at markedstrykket skal opprettholdes, og at det heller ikke råder etableringsstopp for Ultra: – Vi kommer til å vurdere beliggenheter fortløpende, akkurat som før. Men i første omgang skal vi oppgradere butikkene på Bryn og i Sandvika til den nye Ultra-profilen.

Ultra vil heretter bestå av butikkene i Sandvika, Bryn, Asker, Ski og på Sørlandssenteret. Dagens supermarkeder på Stovner, Alna, Lørenskog, Drammen, Lade, Sarpsborg, Solsiden, Stavanger og Østfoldhallene blir alle en del av det nye Meny-laget.

Les mer i neste ukes papiravis.

Powered by Labrador CMS