Nyheter
Axellus bytter navn til Orkla Health
Axellus, som er en del av Orkla-konsernet, bytter nå navn til Orkla Health for å tydeliggjøre selskapets profil og tilhørighet.
Axellus har et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega 3, vitaminer, vektreduksjon og sportsernæring. Selskapet står bak merker som Möller`s, Nutrilett, Gerimax og Maxim, og omsetter årlig for ca 1, 4 milliarder kroner.
– Ved å bytte navn til Orkla Health blir det tydeligere for omverdenen hva vi som selskap leverer. Samtidig vil vi bidra til å styrke Orkla som selskapsnavn i Norden, sier Henning Søgaard, adm. dir i selskapet.
Orkla har de siste årene gjennomgått en stor endring. Siden høsten 2011 har konsernet endret sin strategi mot å bli et rendyrket merkevareselskap. Det gjenspeiles i Orklas nye logo og visuelle profil som ble presentert i fjor høst. I tillegg til å gjøre det tydeligere at Orkla er det ledende merkevareselskapet i Norden, har konsernet også tatt en tydelig posisjon i forhold til temaet helse og ernæring.
– Som en merkevareleverandør innen helse ønsker vi hele tiden å være best på å forstå forbrukerens behov, og gi trygghet for at våre produkter er av høy kvalitet og til å stole på, sier Søgaard.