Fra venstre; Anita Sørlundsengen (retaildirektør, Shell), Sven Bruun (nestleder i Røde Kors Hjelpekorps), Daniel Hind (markedssjef, Shell Retail) og Øistein Mjærum (markeds- og kommunikasjonsdirektør i Røde Kors).

Påskekampanje ga 250.000 kroner til Røde Kors

Publisert: 17. april 2015 kl 11.00
Oppdatert: 16. juni 2015 kl 23.44

Rundt 250 biliststasjoner over hele landet samarbeidet om påskekampanjen, som gikk ut på at kunder fikk pakketilbud på de to påskefavorittene til 25 kroner, mens Shell donerte 5 kroner for hvert salg til Røde Kors sitt arbeid. Til sammen ble det solgt 35 000 Solo og Kvikklunsj. Etter et lite bidrag fra Shells hovedkontor i Oslo kom totalbeløpet opp i en kvart million kroner. 

– Vi setter utrolig stor pris på Shell Retails initiativ, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Øistein Mjærum i Røde Kors i en pressemelding.

– Påskekampanjen på stasjonene har ikke bare bidratt til synlighet rundt Røde Kors sitt viktige arbeid i påsken, men har også vært en viktig innsamlingsmulighet for Røde Kors Hjelpekorps. Vi ønsker å takke alle som har bidratt ved å kjøpe dette pakketilbudet, og for at Røde Kors fikk mulighet til å være med på denne kampanjen. 

Påskekampanjen skapte stort engasjement på biliststasjonene som deltok.

– De aller fleste nordmenn har nok et forhold til nettopp denne organisasjonen. Røde Kors gjør en fantastisk jobb og dette ønsket Shell å støtte opp om med denne kampanjen, sier retaildirektør Anita Sørlundsengen i Shell.

– Det har vært veldig gøy å følge med på det positive engasjementet som denne kampanjen har skapt ute på stasjonene. De ansatte har vært kreative med mål om å skape god påskestemning på sin stasjon og samtidig synliggjøre Røde Kors og kampanjen. Mange har også samarbeidet med sine lokale Røde Kors Hjelpekors – noe som har skapt merverdi både i form av gode opplevelser for kunder og ansatte, og øvrig pengeinnsamling, sier Sørlundsengen.

Påsken 2015 var en rolig påske, ifølge Røde Kors Hjelpekorps. Likevel deltok 1 300 Røde Kors-frivillige i 216 aksjoner i Norge under påskeuken. Til sammen 276 000 frivillige vakttimer ble loggført. De fleste aksjonene var henteoppdrag og søk etter savnede personer. 

– Støtten fra Shell Retail kommer godt med. Midler til utstyr og opplæring vil gjøre oss i enda bedre stand til å hjelpe når det virkelig gjelder. Det har vært givende å samarbeide med Shell Retail om innsamlingen, og det har skapt stort lokalt engasjement. Vi håper at vi kan samarbeide igjen ved en senere anledning, sier nestleder Sven Bruun i Røde Kors Hjelpekorps.

Ledige stillinger – Dagligvarejobb