Satser i sesong

Annonse

Sjokoladekake pyntet til Halloween solgte godt i fjor, i år det forventet at salget øker.

– Vi forventer å selge bortimot 6000 kaker. Produkter tilpasset og skreddersydd spesielle merkedager og sesonger blir mer og mer populært, sier produktgruppesjef i Bakehuset Nan Furu-Bolstad i en melding fra selskapet.

– Vi får gode tilbakemeldinger fra butikkene og ønsker derfor å bidra til å legge forholdene til rette. Dette er populære produkter. Derfor legger vi mer ressurser ned i slike satsninger nå enn tidligere, sier hun.

En uke etter Halloween banker Farsdag på døra, deretter går det slag i slag med jule- og nyttårsprodukter. Til farsdagen har Bakehuset også i år en marsipankake spesialdesignet til far.

Både når det gjelder produkter, pynt og variasjoner i sesong er vi i stadig utvikling og strekker oss mot nysatsinger. Vi hadde i fjor et godt salg av sesongkakene våre og føler vi har truffet etterspørselen i markedet, sier Furu-Bolstad.

Halloween-kaken er allerede tilgjengelig i utvalgte butikker og farsdagskakene er tilgjengelig fra og med 2. november.