Nyheter

Coca-Cola felt i MFU

Coca-Colas kinospill før familefilm var feilplassert, mener Matbransjens Faglige Utvalg. Men mineralvannsprodusenten kan ikke lastes for feilen.

Publisert Sist oppdatert

Matbransjens Faglige Utvalg, MFU, har felt Coca-Cola for å opptrådt i strid med MFUs retningslinjer. Retningslinjene regulerer markedsføringsaktiviteter for mat og drikke rettet til barn og unge.

MFU har gitt klager medhold i at et kinospill med Coca-Cola som aktiviserer seerne før barne- og familiefilmen Askeladden, er markedsføring særlig rettet til barn. Vedtaket er enstemmig i MFU.

Nordisk Film Kino og deres underleverandør Media Direkt Norge beklager at kinospillet feilaktig er plassert foran en barne og familiefilm .

I henhold til avtale med Coca-Cola skulle ikke dette skje. Aktørene har i ettertid rettet opp rutinene.

Powered by Labrador CMS