KBS

Bildetekst: Kenneth Skjønhaug Commercial Manager i Coca-Cola Norge, Karen Huffman, Country Director Coca-Cola Norge, Jan Ottesen styreleder i Ronald McDonald Barnefond, Ingeborg Tennes prosjektleder i Ronald McDonald Barnefond og Erik Lødding kommunikasjonssjef i McDonald`s Norge.

Coca-Cola samlet inn til barnefond

Coca- Cola med sommerkampanje til inntekt for Ronald McDonald Barnefond.

Publisert Sist oppdatert
Kampanjen «Vann som hjelper» har blitt gjennomført i sommer og har samlet inn hele 125 000 kroner til Ronald McDonald Barnefond.
– Det kommer godt med i vårt videre arbeid med å hjelpe barn og familier som har det vanskelig, sier styreleder i stiftelsen, Jan Ottesen, i en pressemelding.
Kampanjen «Vann som hjelper» ble gjennomført fra 14. juli til 8 august i år. For hver Bonaqua som ble solgt på McDonald`s sine restauranter i kampanjeperioden, ga Coca-Cola en krone til Barnefondet.
Da kampanjen var over var det knyttet stor spenning til hvor mange flasker som var blitt solgt. Da det var klart at det hadde blitt solgt 125 000 Bonaqua flasker og dette skulle gå til Barnefondet, var gleden stor.
– Vi vil først og fremst takke Coca-Cola for gaven. Det kommer godt med, sier Jan Ottesen i Barnefondet. Han forteller at de opplever stort engasjement for Barnefondet blant leverandørene til McDonald`s.
Coca-Cola er på sin side glade for å kunne bidra og mener det er viktig at store selskaper er med på å ta samfunnsansvar.
– Det er med stor glede at vi overrekker dette kampanjebidraget på 125 000 kroner til Ronald McDonald Barnefond. Når man er en stor bedrift, som Coca-Cola er i Norge og i mange andre land, så har vi et stort samfunnsansvar, sier Karen Huffman Country Director for Coca-Cola i Norge.
Ideen bak kampanjen kom fra et lignende prosjekt i Danmark. I Norge er det første gang denne typen kampanje gjennomføres i McDonald’s sine restauranter. McDonald`s Norge er imponert over engasjementet til Coca- Cola.
– Vi jobber tett med alle våre leverandører og er svært imponert over hva vi har fått til sammen med Coca-Cola, sier kommunikasjonssjef i McDonald`s Norge Erik Lødding. Han understreker at Barnefondet også betyr mye for de ansatte på restaurantene.

Ronald McDonald Barnefond
Ronald McDonald Barnefond er en uavhengig stiftelse som ble grunnlagt i Norge i 1998. Barnefondet får sine midler gjennom innsamling på McDonald’s restauranter og andre innsamlingsaktiviteter.

I 2016 inngikk Ronald McDonald Barnefond et samarbeid med Stine Sofies Stiftelse om bygging av Stine Sofie-senteret. Barnefondet er den største private bidragsyteren til senteret som er verdens første mestringssenter for seksuelt misbrukte barn. Siden oppstarten av senteret høsten 2016 har mer enn 350 barn og deres omsorgspersoner besøkt Stine Sofie senteret.
Powered by Labrador CMS