Nyheter

Solid vekst i Europris

Et solid fjerdekvartal bidro sterkt til at 2016 ble et hyggelig år for Europris. Nå deler selskapet ut 334 mill. til aksjonærene

Publisert Sist oppdatert
Lavpriskjeden Europris hadde vekst i fjerde kvartal, noe selskapet forklarer med nye butikkåpninger, franchiseovertakelser samt vellykkede salgskampanjer, skriver E24.
I kvartalet, som er årets viktigste salgsperiode for Europris med hendelser som Halloween, Black Friday og juleperioden, endte omsetningen på 1,60 milliarder kroner, opp 13,8 prosent fra 1,41 milliarder i tilsvarende kvartal året før.
I samme periode steg driftsresultatet til 286,3 millioner kroner fra 265,2 millioner kroner, mens resultatet før skatt steg til 209,3 fra 187 millioner kroner.
For hele året foreslår styret et ordinært utbytte på 1,50 kroner per aksje pluss et ekstraordinært utbytte på 0,50 kroner per aksje i anledning selskapets 25- års jubileum.
Det samlede utbyttet blir dermed på 2 kroner per aksje, tilsvarende, tilsvarende 334 millioner kroner.
Powered by Labrador CMS