Nyheter

«The land of the fjords, the mountains, the midnight sun and chlamydia» forteller 7-Eleven til turister som gjester Norge. (Skjermdump fra 7-Elevens reklamefilm)

7-Eleven advarer turister mot klamydiasmittede nordmenn

Publisert Sist oppdatert
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 16.0px; font: 14.0px Arial; color: #444444; -webkit-text-stroke: #444444; min-height: 16.0px}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 16.0px; font: 14.0px Arial; color: #444444; -webkit-text-stroke: #444444}p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 14.0px 0.0px; line-height: 16.0px; font: 14.0px Arial; color: #444444; -webkit-text-stroke: #444444}span.s1 {font-kerning: none}

7-Elevens reklameplakat ved perrongen til Flytoget på Oslo S advarer turister mot ubeskyttet, intim omgang med lokalbefolkningen, forteller Nettavisen.

Plakaten viser et bunadskledd, smilende par med fjord og fjell i bakgrunnen, med teksten: «Welcome to Norway! The land of chlamydia.»

Videre blir turistene advart mot klamydiainfiserte nordmenn:

«Norway has one of the highest rates of chlamydia in Europe. Visiting from abroad? Make sure to protect yourself against the locals! Get your condoms at the nearest 7-Eleven.»

På sosiale medier finnes det også en film med samme tema, og der har reaksjonene vært delte.

Thea Kjendlie, kommunikasjonsansvarlig i Reitan Convenience, som 7-Eleven er en del av, sier at de også har mottatt ulike reaksjoner på reklamekampanjen.

– Som ved alle litt kontroversielle kampanjer vil det komme både positive og negative reaksjoner. Vi har så langt opplevd begge deler på denne kampanjen, og det er som forventet når målet er at vår unge målgruppe skal snakke om temaet, sier Kjendlie til Nettavisen.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica; color: #333333; -webkit-text-stroke: #333333; background-color: #ffffff}span.s1 {font-kerning: none}
Powered by Labrador CMS