KBS

I SVING. Frode Nygaard monterer skilt på Circle K Viken i Bergen. Foto: Circle K.

Circle K sender over 100 ansatte på dugnad

Publisert Sist oppdatert

Samtlige ansatte ved Circle K Norges servicekontor er denne uken utplassert på stasjoner over hele landet for å hjelpe til med en storstilt ombyggingsdugnad.

Tirsdag og onsdag denne uken står Circle K Norges kontorer i Oslo og resten av landet tomme. Regnskapsførere, markedsførere, HR-medarbeidere, salgssjefer, drivstoffeksperter og økonomidirektører er å finne på én av 52 utvalgte Circle K-stasjoner fra Grimstad i sør til Karasjok i nord. Her skal de bli kjent med stasjonsdriften og bistå med oppgradering av butikkene.

– Vi setter alle arbeidsoppgavene ved servicekontoret på vent i to dager, slik at vi sammen kan løfte stasjonene våre opp på et nytt nivå. I tillegg handler dette også om å fremme en kultur av stolthet og samarbeid mellom alle som jobber i kjeden og ute på stasjonene, sier Christoffer Sundby, administrerende direktør i Circle K Norge i en pressemelding.

Dugnaden blir startskudd for utrullingen av et nytt Circle K-konsept som skal gi mer oversiktlige og attraktive stasjonsbutikker. Etter at ombyggingen av de 52 første butikkene er fullført, skal medarbeidere fra disse stasjonene ut på en tilsvarende dugnad for å bygge om nabostasjonene i distriktet. Ved hjelp av dette «pay-it-forward»-prinsippet håper Sundby å få om lag 300 fullservicestasjoner i kjeden oppgradert.

Dugnaden kan gi medarbeiderne verdifullt innsyn og eierskap i de fysiske butikkene rundt omkring i landet, tror Marit Andreassen. Hun er fagansvarlig for linjen Retail Designer ved Treider Fagskoler og har skrevet fagboken «Retail design».

Powered by Labrador CMS