Nyheter
Coca-Cola inn i rusbrusmarkedet
For første gang på 130 år satser Coca-Cola på en drikk med alkohol. Verdens største leskedrikkselskap vil i år lansere en alkoholholdig drikk i Japan, skriver Nettavisen. De beskriver lanseringen som en verdenssensasjon.
Den alkoholholdige drikken skal ta opp konkurransen med rusbruser i kategorien «Chu-Hi», som er svært etterspurte i Japan. Det er snakk om en destillert drikk kombinert med vann med kullsyre og smakstilsetninger.
– Vi har ikke eksperimentert i alkoholsegmentet før, men dette er et eksempel på hvordan vi fortsetter å utforske muligheter utenfor vårt kjerneområde, sier Jorde Garduno, administrerende direktør for Coca-Cola Japan i et intervju på selskapets hjemmeside.
Coca-Cola har de senere årene gått inn i nye markeder for å motvirke salgsfallet for sukkerholdig brus, som flaskevann og te.
– Dette er en pilot som er begrenset til det japanske markedet, sier Mette Vinther Talberg, kommunikasjonssjef i Coca-Cola, til Nettavisen.