Nyheter

Fra mandagens pressekonferanse i Sandnes: Karsten Warholm (tv), Kjetil Hildeskor, Geir Inge Stokke og Filip Ingebrigtsen. Foto: Fredrik Samuelsen, NFIF.

Coop ny generalsponsor for Friidrettsforbundet

Publisert Sist oppdatert

Norges Friidrettsforbund og Coop har signert en samarbeidsavtale som gjør Coop til generalsponsor fram til 2020.

– Norges Friidrettsforbund (NFIF) er stolt over å få en så solid aktør som Coop med på laget. Dette er en stor og viktig avtale for alle som driver med friidrett, sier generalsekretær Kjetil Hildeskor i NFIF i en pressemelding.

Partene mener de har flere likhetstrekk: Begge er medlemsorganisasjoner med tilholdssteder over hele landet.

– På den måten er Coop en partner som det er lett for oss å identifisere seg med. Coop er eid av medlemmene og har butikker over hele landet. Der man finner en fridrettsklubb finner man også en Coop-butikk, sier Hildeskor.

Gjennom det siste drøye halvåret har Norsk Friidrett knyttet til seg store samarbeidspartnere som Gjensidige, GTravel og PUMA International.

– Når Coop nå blir vår generalsponsor, føler vi at det er med på å underbygge fremgangen i norsk friidrett. Vi har begge det samme målet, nemlig å gi flest mulig best mulig tilgang til aktivitet og sunt felleskap, sier generalsekretær Hildeskor.

Konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA er stolt av å få bidra til utviklingen av norsk friidrett i årene som kommer. Han sier at Friidrett er inkluderende og har en viktig rolle i mange lokalsamfunn.

– Coop er eid av kundene og vi er opptatt av å støtte de idrettene som engasjerer hele befolkningen, både i form av breddetilbud og store idrettsopplevelser. Det har særlig vært ønsket av våre yngre medeiere at Coop skal engasjere seg som støttespiller for Friidrettsforbundet, og i Coop lytter vi til våre eiere. Målet er å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet og gjøre idrett tilgjengelig for alle, sier Stokke.

Powered by Labrador CMS