Arbeidsliv

Jeanette Hauan Fladby. Foto: Orkla

Fladby ny konserndirektør i Orkla

Publisert Sist oppdatert

Jeanette Hauan Fladby (50) er utnevnt til ny konserndirektør i Orkla med ansvar for forretningsområdet Orkla Confectionery & Snacks.

Hun tiltrer stillingen fra 1. oktober i år. Hauan Fladby vil rapportere til Orklas konsernsjef og bli del av Orklas konsernledelse. Hun overtar stillingen som leder for Orkla Confectionery & Snacks etter Ann-Beth Freuchen, som tidligere kommunisert blir ansvarlig for Orkla Foods (Norden og Baltikum).

– Jeg er svært glad for at Jeanette har takket ja til å lede Orkla Confectionery & Snacks og bli en del av konsernledelsen. Jeanette har solid ledererfaring, sterk faglig kompetanse innen marketing og kategoriutvikling og en forretningsmessig bakgrunn som gjør henne til rett person for jobben, sier konsernsjef Peter A. Ruzicka i Orkla i en pressemelding.

Prosessen med å rekruttere Jeanette Hauan Fladbys etterfølger er igangsatt. Hun har siden 1. september 2015 vært adm. direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge. I perioden 2010-2015 var hun adm. direktør i Pierre Robert Group. Hun har hatt flere lederstillinger i Orkla siden hun startet i konsernet i 1995, deriblant marketingdirektør og kategoridirektør i Stabburet (nå Orkla Foods Norge). Hauan Fladby har en Master of business and marketing fra Handelshøyskolen BI.

Orkla Confectionery & Snacks er markedsleder innenfor kategoriene godteri, kjeks og snacks og har selskaper i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia og Estland, med Norge som det største enkeltmarkedet. Blant de mange kjente merkevarene er KiMs, Nidar, Sætre, Göteborgs Kex, OLW, Panda, Laima, Selga, Adazu og Kalev. I 2017 hadde forretningsområdet en omsetning på 6,4 mrd. kroner og ca. 3.200 ansatte pr. 31.12.2017.

Powered by Labrador CMS