Nyheter

Rolf Ivar Skår, adm. dir. i Gulating Gruppen AS, er klar til å ta kampen for å gjøre øl billigere for norske forbrukere.

Gulating går til priskrig på øl

Publisert Sist oppdatert

– Øl har lenge vært altfor dyrt i norske dagligvarebutikker. Vi viser nå hele Norge at det ikke trenger å være slik, sier Rolf Ivar Skår, adm. direktør i Gulating Gruppen AS i en pressemelding.

I alle Gulatings ølutsalg finnes du nå et utvalg spennende øl til priser som de oppgir at ligger inntil 10 kroner lavere enn i de store dagligvarekjedene.

– Vi skal være billigst i Norge blant alle typer butikker som kan by på et bredt utvalg øl, sier Skår, som mener det er fullt mulig å legge til rette for at kundene skal betale mindre.

– Gulating er i en unik utfordrerposisjon, og er selv bindeledd og distributør. Vi kan snu oss raskt, og gjennom å få til et godt samarbeid og en enighet mellom bryggerier og butikker, der alle gir av sin egen margin, blir resultatet billigere øl til folket.

Bryggeri-Norge står overfor vesentlige utfordringer, og ifølge Gulating er det avgjørende at aktører i markedet nå skaper grobunn for fortsatt vekst.

– Gulating Ølutsalg er allerede i dag svært konkurransedyktige på hele det brede utvalget av øl, men nå er tiden inne for å ta ytterligere grep, sier driftsdirektør i Gulating Gruppen AS, Tom Anders Solberg.

– Dette er en kamp mot veldig sterke markedskrefter, der noen må ta ansvar for at veksten i bryggeribransjen kan fortsette. Verken staten eller de store kjedene gjør dette, men vi ønsker nå å vise vei ved å gjøre godt øl billigere og få folk inn i butikkene våre for å se og smake det store mangfoldet som finnes, sier Solberg.

Kampanjen varer i tre måneder.

– Vi er vikinger, og som vikinger flest liker vi å slåss! Vi skal sørge for at alt øl blir billigere i Norge, og dette slaget står nå, fastslår Rolf Ivar Skår. Gulating Gruppen har i dag 23 ølutsalg og 8 puber.

Powered by Labrador CMS