Nyheter

Hoff blir ny

Publisert Sist oppdatert

Den tradisjonsrike, sterke potet-merkevaren Hoff SA har nå fått ny logo og grafisk profil. Det siste året har Hoff markert seg for nye kundegrupper gjennom Liv Laga, en vegetarserie som på kort tid har markert seg som en av de mest solgte vegetarproduktene i markedet.

Hoff har en markedsandel på omlag 40 prosent innen frosne potetprodukter i dagligvare. De har ifølge en pressemelding opplevd sterk vekst de siste årene, og har i år utvidet i en ny kategori, nemlig potetsalat.

– Den nye logoen skal synliggjøre vår identitet. Vi har fokus på bærekraft og sirkulær økonomi – det gjenspeiles i logoens grønne blader. I tillegg er vi bondeeiet, og bladene på toppen av o’en kan symbolisere potetplanten. Så den sier mye om hvem vi er, sier Kjetil Veen, kategori- og markedsdirektør, i en pressemelding.

M8 Design fra Toten har utarbeidet den nye logoen i tett samarbeid med Hoff.

Hoff SA er et samvirkeselskap, eiet av cirka 500 potetdyrkere. Hoff har fabrikker på Gjøvik i Oppland, Brumunddal i Hedmark, Inderøy i Nord Trøndelag, Klepp i Rogaland samt hovedkontor på Gjøvik. Selskapet selger blant annet produkter som Hoff Opphøgde Potteter, pommes frites, potetmos, vegetarprodukter, potetsalat, potetmel, glykose, ferdigpoteter og sprit.

Powered by Labrador CMS