Nyheter

Løfter seg med Nescafé Gull

Publisert Sist oppdatert

Nestlé solgte varer for i overkant av 170 milliarder kroner globalt i første kvartal. I Norge driver veksten av nye Nescafé Gull.

– Det har vært en god start på året for Nestlé Norge innen flere katergorier, særlig takket være de store relanseringen av Nescafé Gull. Vi er fornøyde, sett i lys av en forholdsvis krevende kontekst. Varehandelen i Norge har negativ vekst for første gang på 25 år. I tillegg vokser kjedenes egne merkevarer (EMV) mer enn noensinne. Man må jobbe hardt for markedsandeler, og det gleder meg å se at vi gjør nettopp det, med høy energi, sier Vladimir Wendl, landssjef for Nestlé i Norge, i en pressemelding.

– Fremover blir det viktig å bekrefte suksessen vi har hatt med Nescafé Gull, og få maksimalt ut av aktivitetene vi iverksetter. Distribusjon og synlighet ute i butikk er utrolig viktig, og her er vi gode. Q2 ser fortsatt krevende ut, men det lover godt, sier Wendl.

I leverte Nestlé-konsernet globale resultater for første kvartal av 2018. Fasiten viste en organisk vekst på 2,8 prosent, hvorav en volumvekst på 2,6 prosent og en prisvekst på 0,2 prosent. Total omsetning i perioden endte på 21,3 milliarder sveitserfranc, i overkant av 170 milliarder kroner.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 16.0px; font: 11.0px 'Helvetica Neue'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 12.0px}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 14.0px 0.0px; line-height: 16.0px; font: 14.0px Arial; color: #444444; -webkit-text-stroke: #444444}p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 14.0px 0.0px; line-height: 16.0px; font: 14.0px Arial; color: #444444; -webkit-text-stroke: #444444; min-height: 16.0px}p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 16.0px; font: 14.0px Arial; color: #444444; -webkit-text-stroke: #444444; min-height: 16.0px}span.s1 {font-kerning: none}
Powered by Labrador CMS