Nyheter

- De unge tæpper klar mest, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven på Byporten. (FOTO: Hung Pham/MSL)

Sju av ti unge har tæppet betalingskortet sitt

Publisert Sist oppdatert

Sju av ti unge har tæppet betalingskortet sitt, og åtte av ti synes det er enklere enn å bruke chip og PIN-kode, heter det i en pressemelding.

– Tæpping har bidratt til vår vekst, sier daglig leder Kevin Nguyen på 7-Eleven.

Kevin Nguyen har drevet kiosk i Reitan Convenience i mer enn 16 år. Han startet som butikkansatt i 2002 og har i dag to storkiosker på Oslo S. 7-Elevenkioskene er preget av kunder som har det travelt og han omsetter for til sammen 25 millioner kroner i året.

– Vi er svært glad for at vi har fått tæpping i vår butikk. Vi innførte dette i mars 2018, og i år har jeg hatt en omsetningsvekst på 9 og 14 prosent i begge butikkene mine, sier en fornøyd Kevin Nguyen.

Han mener én kjøpegruppe utmerker seg.

– De unger tæpper klart mest, sier Kevin Nguyen.

På vegne av BankAxept har Norstat gjennomført en undersøkelse som viser at hele 7 av 10 ønsker seg mer tæpping med kort. Blant disse er 8 av 10 fra den yngste aldersgruppen, 18 til 29 år. I snitt går det ni sekunder raskere å tæppe betalingskortet enn å bruke chip og PIN-kode, ifølge BankAxept.

– Kundene tenker ikke så mye over om de betaler med Visa eller BankAxept, men for butikkene er det en stor forskjell. BankAxept er billigere i bruk og vi vet at handelen ønsker denne løsningen, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps AS.

Powered by Labrador CMS