Nyheter

Foto: Orkla Confectionery & Snacks

Solid år for Vill

Publisert Sist oppdatert

Ett år etter at det nye sjokolademerket Vill ble lansert, er det klart at det nye sjokolademerket har truffet en forbrukernerve. Så langt i år har norske godterispisere kjøpt Vill-produkter til 56 millioner kroner.

– Det er vanskelig å etablere nye merker i godterikategorien. Det er fortsatt tidlig å si hvordan Vill vil etablere seg på sikt, men foreløpig har Vill vært en suksess, forteller Per Ottar Grotle, markedssjef i Orkla Confectionery & Snacks Norge.

Denne høsten har det også vært kamp om plasseringene innen sjokoladedragerte fruktkjerner, men det er liten tvil om at Vill er det foretrukne valget. Vill Fruktkjerner Bringebær selger over 50 % mer enn de beste konkurrentene, forteller han.

Powered by Labrador CMS