Nyheter

Tidligere fotballprofil satser på postordre-godis

Publisert Sist oppdatert

Svenske Ludwig Ernstsson (bildet) var en fryktet målkonge i Kongsvinger. Nå gjør den tidligere fotballspilleren comeback i Norge som godterikonge gjennom selskapet Klippkungen.se.

– Jeg hadde min beste tid som fotballspiller i Kongsvinger, og stortrivdes i Norge. Derfor synes jeg det er ekstra «kul» å jobbe med det norske markedet igjen, sier Ernstsson i en pressemdling. Han scoret 10 mål på 38 kamper for Kongsvinger før han ble solgt til den østerrikske storklubben Austria Wien.

Fotballskoene er for lengst plassert på hylla, og nå er det salg av godteri via nettet som gjelder for svensken, som en av eierne i det svenske godteriselskapet Klippkungen.se. De er etablert i Sverige, Danmark, Finland – har vendt blikket også mot det norske markedet.

Som mange kjøpmenn har fått erfare, har søtsugne nordmenn for lengst oppdaget at de kan handle godis og brus i Sverige uten å betale moms og toll.

Det Klippkungen.se selger mest av til Norge, er Coca-Cola, Pepsi Max og sjokoladen M&M.

Powered by Labrador CMS