Nyheter

Trond Reierstad på talerstolen under Tines årsmøte.

Tine skal bli raskere og mer forbrukerorientert

Publisert Sist oppdatert

– Vi må vite hva forbruker vil ha og lete etter lønnsomme måter å betjene disse behovene på, sa styreleder i Tine, Trond Reierstad, til Tines årsmøte på Lillestrøm.

Han lover et offensivt og enda mer forbrukerorientert Tine i årene som kommer.

– Vi må forsikre oss om at vi ikke går til meieriene og kundene våre med produkter det er halvhjertet interesse for. Vi må bli flinkere til å forstå markedet, sa han ifølge en pressemelding.

Reierstad brukte mye av talen til å snakke om mulighetsrommet for Tine i årene framover og pekte på de store investeringene som meierisamvirket har gjennomført.

– Det vil dukke opp investeringsmuligheter også framover. De kanskje aller største mulighetene ligger nettopp på områder vi fortsatt ikke vet at finnes. Innovasjonsevne og innovasjonskraft er avgjørende for vekst og lønnsomhet framover. Det krever investeringer i folk, utstyr og markedsføring. Det er ikke risikofritt, men likevel helt nødvendig for å lykkes, slo Reierstad fast.

Han trakk fram både den internasjonale satstingen og muligheten av å vokse innenfor nisjeprodukter. Samtidig skal de kjempe for volumene.

Reierstad adresserte også dyrevelferd i sin tale til årsmøtet. Han mener også at trekk i melkepris bør kunne brukes som en sanksjon.

– Hvis norske forbrukere også i framtida skal ha tillit til norsk melkeproduksjon, må vi jobbe videre med å utvikle oss – også på dette området, sa Reierstad.

Powered by Labrador CMS