Nyheter

Coca-Cola feirer Ramadan i ny kampanje

Publisert Sist oppdatert

Nå lanserer Coca-Cola en Ramadan-kampanje, på samme måte som selskapet har feiret julen med kampanjer. – Vi tar et standpunkt for mangfold, sier selskapets markedssjef i Norge.

I forbindelse med at Ramadan er inne i sin første uke lanserer Coca-Cola en Ramadan-kampanje i Norge – sin første noensinne, skriver selskapet i en pressemelding.

– Nå vil vi feire Ramadan sammen med norske muslimer. Kampanjen bygger på våre kjerneverdier – fellesskap, glede og det å dele gode øyeblikk. Med utgangspunkt i disse har vi alltid markert julefeiringen, og det samme gjør vi nå med Ramadan. Slik ønsker vi å ta standpunkt for mangfold og kulturell inkludering, sier markedssjef Johanna Kosanovic for The Coca-Cola Company i Norge.

Kampanjen vil bli synlig på mange forskjellige måter. Den nye kampanjen bygger på selskapets kommunikasjonsplattform, KOS. Den handler om å oppfordre folk til å kose seg, uansett hvem de er.

– Vi kommer til å ta i bruk sosiale medier, vendingmaskiner, sampling, utendørsreklame, og lager en film for digitale flater. Ikke minst samarbeider vi med dyktige, muslimske influensere som bidrar til å skape oppmerksomhet om høytiden også blant alle de nordmenn som ikke feirer Ramadan, sier Kosanovic.

Powered by Labrador CMS