Kjedenytt

Coop Sverige blir mer bærekraftig med JDA

Coop Sverige har signert en avtale om å implementere nye kategoristyringsløsninger fra JDA som blant annet vil forbedre produktutvalget, redusere avfall og øke effektiviteten i Coops butikker i Sverige.

Publisert Sist oppdatert

Coop Sverige har definert bærekraft som et fokusområde på tvers av virksomheten. For å kunne nærme seg bærekraftmålene sine, har Coop Sverige valgt kategoristyringsløsninger fra JDA Software, Inc., som er et amerikansk programvare- og konsulentfirma, slik at de kan redusere avfallsmengden og forbedre tilgangen på produkter i samtlige av sine mer enn 800 butikker.

Coop Sverige har vært kunde hos JDA over flere tiår. Nå utvider de satsingen, med fokus på lokal tilpasning og forbrukersentrerte tiltak som samsvarer med bærekraftmålene.

Lokal tilpasning var en av utfordringene til Coop og driverne om førte til valget av JDA® Category Management for å automatisere planogrammer, samt tilrettelegger for å velge hylleplassering i henhold til kundenes handlemønstre. Forbedret og tilpasset utvalg i Coops butikker vil også føre til mindre avfall – en hovedprioritet, ettersom Coop tar sikte på bærekraft i alle ledd i virksomheten sin.

JDA vil automatisere Coops romstyringsprosess og forbedre kommunikasjonen med butikkmedarbeidere for å samsvare bedre. Med JDA, vil Coop også kunne lage, styre, analysere, optimalisere og distribuere detaljerte butikkplanogrammer. For å adressere behovet for lokal tilpasning, vil Coop være i stand til å lage butikkspesifikke kategoriplaner som optimaliserer posisjonen, ytelsen og fremvisningen av produktkategorier for å nøyaktig kunne møte lokale kundebehov og drive salg.

– Med JDA, er Coop Sverige godt posisjonert for å vekst, ettersom de målretter kundenes vaner og kjøpshistorikk for å kunne levere de riktige produktene til de riktige hyllene i den riktige butikken. Coop har på strategisk vis prioritert avfallsreduksjon som en del av bærekrafttiltakene sine, noe som er en prioritet for både forhandlere og kunder, og som vil øke kundelojalitet også, sier Johan Reventberg, President EMEA, JDA.

Powered by Labrador CMS