Kjedenytt

– Meny bruker Black Friday 29. november til å løfte frem sine flere hundre lokalmatprodusenter, opplyser kommunikasjonssjef Nina Horn Hynne.

Deler ut lokalmat på Black Friday

Publisert Sist oppdatert

Som en motsats til handlekjøret på Black Friday, inviterer Meny til sin største prøvesmaking av lokalmat noen gang.

– Vi inviterer til en annerledes Black Friday hvor vi viser frem våre matskatter, som vi er så stolte av. Vi tror mange vil sette pris på å oppleve lokale råvarer på sitt beste og snakke med fagfolk som brenner for dette, sier kommunikasjonssjef Nina Horn Hynne i Meny i en pressemelding.

På 10 år har Meny femdoblet salget av lokalmat, og i løpet av 2020 vil omsetningen være på over én milliard kroner. Per i dag samarbeider kjeden med 450 lokalmatprodusenter.

– Vi jobber aktivt for å sikre et bredt og unikt utvalg av norske matskatter i butikkene våre, sier Horn Hynne.

Over hele landet får kundene mulighet til å smake på produkter fra sin region og utvalgte nasjonale matskatter. Kjeden lover matglede, lokalt engasjement og lave skuldre.

– Vi er imponert over innovasjonsevnen blant lokalmatleverandørene, og ser at det i stor grad er de som bidrar til reell innovasjon og mangfold i norsk dagligvare. Ta for eksempel delikatesse-potene fra Bjertnæs & Hoel, Sigdal knekkebrød, ostene fra Himmelspannet, norsk Angus-kjøtt, de økologiske produktene til Grøstad Gris, eller de økologiske spekepølsene fra Ask, sier Horn Hynne.

Powered by Labrador CMS