Nyheter

Finnmark Rein: Fra Venstre: Gro Wamstad, Are Figved og Hege Langseth.

Disse vant Norgesgruppens leverandørpriser for 2019

Publisert Sist oppdatert

For femte året på rad samlet Norgesgruppen sine nærmeste samarbeidspartnere fra leverandørindustrien. Over 300 deltakere var til stede på Leverandørtreffet 2019.

– Dette er en viktig faglig og sosial møteplass med fokus på hva som kan gjøres for å styrke samarbeidet, skape felles vekst og bli bedre sammen, skriver Norgesgruppen i en epost.

Årets tema var kategoriutvikling, trender og arbeid i verdikjeden. Det ble delt ut priser for Årets nyhet, Årets leverandør og, hedersprisen Årets KAM. Ny for året var prisen for Årets entreprenør. Denne deles ut til mindre leverandører som har bygget stein på stein over flere år, som ser muligheter, tenker langsiktig og nytt – og utfordrer det store og etablerte.

Disse vant leverandørprisene for 2019.

  • Årets nyhet: PROburger, Lofoten

Begrunnelse: Lofoten er dyktige på innovasjon og produktutvikling. De har tatt trendene på alvor og lansert et produkt som treffer godt blant dem som er opptatt av helse og kosthold.

  • Årets leverandør: Q-Meieriene

Begrunnelse: Q-Meieriene har over flere år hatt god vekst med Norgesgruppen. De har en effektiv produktportefølje som leverer vekst og lønnsomhet for kategoriene de er i. Deres nære kontakt med sine forbrukere er kanskje en av grunnene til deres store suksess med sine innovasjoner.

  • Årets KAM: Arnfinn Bøhn Tysnes, Haugen-gruppen

Begrunnelse: Arnfinn Bøhn Tysnes fra Haugen-gruppen har jobbet med Norgesgruppen i mange år. Han har bred kontaktflate både inn mot Kategori / Innkjøp og hos kjedene, noe han håndterer på en veldig god måte. Han er åpen, ryddig og leverer i tide. Gjennom sin positive væremåte skaper han fort sterk tillit hos de rundt seg.

  • Årets entreprenør: Finnmark Rein

Begrunnelse: Finnmark Rein har over tid bygget opp en verdikjede for å tilgjengeliggjøre en av de sunneste råvarene Norgesgruppen har på ferskvare. Det har blitt gjort en enorm jobb med å strukturere oppstrøm, få på plass produksjon og distribusjon og bygge merkevare. Videre har Finnmark Rein jobbet aktivt i butikk og med å fortelle om produktene sine sammen med Meny.

Powered by Labrador CMS