Nyheter

Forener krefter for å fremme bærekraftig og leken emballasje

Publisert Sist oppdatert

På torsdag kunngjorde Walt Disney Company Nordic og Tetra Pak North Europe et samarbeid for å tilby muligheten til å emballere produkter som er gode for forbruker i en leken, bærekraftig kartongpakning med kjente og kjære rollefigurer fra Disney, Pixar, Marvel og Star Wars, heter det i en pressmelding.

Tetra Pak og Disney ser fram mot å utforske mulighetene for innpakking av produkter til konsumenter i mat- og drikkevarebransjen i de nordiske og baltiske markedene med hjelp av de berømte Disney-karakterene.

Kartongemballasjen er ikke bare en bærer av ernæringsinformasjon som fremmer informerte valg, men viser også vei i forhold til kreativ kommunikasjon. Målet for samarbeidet mellom Tetra Pak og Disney er å gi forbruker muligheten til å ta bedre valg i en miljømessig smart innpakning ved hjelp av kjente karakterer som Donald Duck, Buzz Lightyear, Elsa & Anna, the Avengers og Marvel’s Spider-Man.

– Som et selskap som har feiret kraften i fantasien og de magiske øyeblikkene i snart et århundre, vet vi at rollefigurer og historiefortelling ikke bare er en morsom del av livet, men faktisk er en sterk kraft. Vi vil bruke denne kraften til å oppmuntre familier til en sunnere livsstil. Jeg er glad vi kan utforske denne muligheten med Tetra Pak, et selskap med produkter og verdier jeg beundrer, sier Country Manager Casper Bjørner i The Walt Disney Company Nordic.

Samarbeidet vil gjøre det mulig for flere selskaper å styrke den stadig viktigere sammenhengen mellom produkt, merke og emballasje ved bruk av magien til Disney, Star Wars eller Marvel i innpakningen. Balanserte valg, bærekraft og lekenhet vil være viktige pilarer i samarbeidet mellom Tetra Pak og Disney.

– Vi ser tydelig at sluttforbruker stadig blir mer bevisste og legger stolthet i å gjøre veloverveide, bærekraftige og sunne valg knyttet til mat og drikke. Vi ønsker å støtte opp om denne retningen og fortsette å tilby innovativ og bærekraftig produktinnpakning. Med den magiske Disney-komponenten kan vi gjøre ernæringsmessige valg enda mer attraktive, sier Johan Rabe, MD Tetra Pak Nord-Europa.

Samarbeidet er en del av The Walt Disney Companys "Healthy Living" - engasjement, som ved hjelp av sin enorme rekkevidde, populære karakterer og historier vil gjøre det enklere og mer moro for familiene å ta sunne valg. Disney har også en uttalt ambisjon om å "gjøre hva som er bra for deg, moro for deg.

Powered by Labrador CMS