Nyheter

AP Photo/Matthew Mead

Forlenger avtale med Hansa Borg

Publisert Sist oppdatert

Heineken og Hansa Borg Bryggerier har forlenget lisensavtalen for Heineken med om lag ti nye år, og distribusjonsavtalen for merkene Sol og Murphy’s, til en samlet verdi på rundt 2 milliarder kroner, heter det i en pressemelding.

– Hansa Borg har vært vår hovedpartner i Norge siden 2003, og vi er begeistret over å ha nådd en ny milepæl med signeringen av en ny og langsiktig avtale med dem. Deres engasjement, lidenskap og driv for å bygge merkevarer, alltid med fokus på forbrukerne, gjør dem til en ideell partner for oss i Norge. Vårt felles mål er å sikre vekst for våre merkevarer, og å styrke merkevaren Heineken sin posisjon i de norske forbrukernes hjerte, sier Marta Bulhak, Managing Director Heineken Europe Export & Global Duty Free.

Administrerende direktør Lars Giil i Hansa Borg ser frem til videre samarbeid.

— Heineken er verdens mest eksporterte ølmerke og en ledende premium merkevare som vi er stolte av å ha i vår portefølje. Det at vi nå signerer en ny, langsiktig avtale med Heineken, som inkluderer to sterke cidermerker i distribusjonsavtalen, bekrefter at Heineken er fornøyd med hvordan vi foredler og bygger deres merkevarer i det norske markedet, sier Giil.

Powered by Labrador CMS