Nyheter

Foto: Terje Bendiksby, NTB scanpix

Fotball-VM og vinter-OL økte salget for Maarud

Resultatet tynges av tørkesommeren i Europa, men Maarud-sjefen er svært fornøyd med økning i salget på rundt én pose per nordmann.

Publisert Sist oppdatert
– Vi er veldig fornøyd med fjorårets resultater, spesielt med tanke på topplinjevekst. Salgsvolumet var solid, sier Maarud-sjef Chris Samways til E24.

Ifølge Samways har selskapet økt potetgullsalget med 5,2 millioner poser, eller rundt én chipspose per nordmann.

– Vi fikk litt drahjelp fra en del faktorer, blant annet et veldig bra idrettsår. Fotball-VM og vinter-OL løfter hele varekategorien. Når folk samles for å se på fotball, spises det mye «snacks».

Inntektene i potetgullprodusenten økte fra 694,8 millioner kroner til 752,43 millioner i fjor. Det er en vekst på solide 8,2 prosent.

Powered by Labrador CMS