Nyheter

Foto: Berit Roald / NTB scanpix

Funkygine fremsnakker brød

Publisert Sist oppdatert

Bakehuset har innledet et samarbeid med influenceren Jørgine Vasstrand, som under navnet «Funkygine» har over 800 000 følgere i sosiale medier.

Det meler Bakeri.net.

Jørgine «Funkygine» Vasstrand (29) er en av Norges største og mest populære influencere innen temaene trening, familie og livsstil.

– Vi hadde i lengre tid fulgt med på Jørgine og det innholdet hun deler i kanalene sine. Derfor visste vi at profilen hennes passer godt sammen med Bakehusets profil, sier markedsdirektør i Bakehuset, Gry Thomsen til Bakeri.net.

Thomsen forteller at samarbeidet, rent konkret, går ut på at Vasstrand skal skape innhold og engasjement rundt brød og bakervarer i kanalene sine. I første omgang er det en avtale som varer frem til september. Dette er første gangen Bakehuset samarbeider med en såkalt influencer, og markedsdirektøren forteller at det ennå er for tidlig å si om de kommer til å satse mer på denne typen markedsføring fremover.

– Jeg får ofte spørsmål på bloggen om jeg spiser brød og om brød er noe jeg kan anbefale andre å spise. Noen tenker kanskje at det er en rar ting å spørre om, men faktisk er det mange som ikke helt har funnet ut hvordan de skal forholde seg til nettopp brødskiva, sier Vasstrand til Bakehuset.

Powered by Labrador CMS