Nyheter

Går fra Tine til Hansa Borg Bryggerier

Niklas Minken starter som kommersiell direktør i Hansa Borg Bryggerier.

Publisert Sist oppdatert

Niklas kommer fra stillingen som direktør for forretningsområde KBS og nye kunder i Tine. Før det jobbet han som kommersiell direktør Nord-Europa for Diageo.

I stillingen som kommersiell direktør vil Niklas Minken være ansvarlig for selskapets kommersielle strategi på tvers av innovasjon, merkevareutvikling, kundestrategi og gjennomføring i salgsapparatet. Han får også et overordnet ansvar for all foredling og videreutvikling av Hansa Borgs merkevarer.

– Hansa Borg Bryggerier er en spennende bedrift med en stolt historie og sterke merkevarer. Jeg ser frem til å bruke mine erfaringer til å sørge for at selskapet vinner og tar en enda sterkere posisjon i markedet, sier Niklas Minken.

Niklas har bred erfaring fra salg og markedsføring av ledende merkevarer, og kan vise til resultater fra både merkevarebygging og innovasjon, samt ledelse av salgs- og markedsteam i Norge, Norden og Nord-Europa.

– Vi ser frem til å få Niklas med oss på laget. Han vil bli en viktig bidragsyter til å skape videre lønnsomhet for bedriften, sier administrerende direktør i Hansa Borg Bryggerier, Lars Giil.

Hansa Borg har det siste året hatt mer og mer fokus på bærekraft, noe de konkretiserte tidligere i år ved å ansette Stina Kildedal-Johannessen i rollen som leder for kommunikasjon og bærekraft.

– Tine har lykkes med å posisjonere seg innen bærekraft og ble kåret til Norges beste på bærekraft - og omdømmemålinger våren 2019. Jeg er sikker på at vi kommer til å løfte oss også på dette området med Niklas om bord, sier Kildedal-Johannessen.

Powered by Labrador CMS