Leverandørnytt

Grandiosa vant internasjonal merkevarepris

Sist uke mottok Grandiosa merkevareprisen under kåringen World Branding Awards. Prisen deles ut til merkevarer over hele verden som utmerker seg. Her hjemme fikk aktører som Elkjøp, DNB og Rema også denne anerkjennelsen i sine kategorier.

Publisert Sist oppdatert
Fredag kveld var Grandiosa-teamet på plass i Kensington Palace i London, sammen med deltakere fra hele verden. Prisen deles ut til både nasjonale og internasjonale merkevarer.

– Å vinne en internasjonal merkevarepris er selvfølgelig stor stas. Grandiosa er hele Norges pizza, og vi er et team som kontinuerlig jobber for å holde merkevaren aktuell og for å fortsette å engasjere forbrukerne våre. En slik pris viser at arbeidet som gjøres på Grandiosa blir lagt merke til også i internasjonal sammenheng. Det er både morsomt og motiverende, sier Sonja Haugen, produktgruppesjef for Grandiosa i Orkla Foods Norge.

Vinnere av World Branding Awards avgjøres gjennom en prosess som består av tre deler: evaluering av merkevaren, markedsundersøkelser og avstemning fra forbrukere. For å vinne må merkevaren ha bevist at de har oppnådd en posisjon som er blant de sterkeste i sitt marked. Resultatet er World Branding Awards hvor man for 2019 samlet 318 merkevarer fra 41 land for en kveld med merkevarebygging i fokus.

Powered by Labrador CMS