Leverandørnytt

Hennig-Olsen Is tar Plastløftet

Iskremprodusenten har nå tatt Plastløftet i samarbeid med Grønt Punkt Norge. Et av grepene er å redusere plastforbruk og allerede nå er over 60 tonn plast kuttet i produksjonen.

Publisert Sist oppdatert

– Vi ønsker å redusere bruken av plast og har satt i gang et omfattende prosjekt der vi ser kritisk på all bruk av plast i produksjonen. Foreløpig er det satt i gang endringer på alt fra småis-emballasje til dessertis-bokser, skjeer og krympeplast. Vi har også tatt Plastløftet, som en del av arbeidet. Vi er godt i gang og skal gjøre enda mer, sier Paal Hennig-Olsen.

Iskremprodusenten har endret på sammensetningen i forpakningen for dessert-is, og redusert plastforbruket i Sørlandsisboksene med 50 tonn. Boksene har nytt design, og er laget med tynnere vegger.

Hennig-Olsen Is har også investert i nye maskiner som har redusert bruken av krympeplast med 12 tonn. Krympeplasten brukes til å pakke bokser og forpakninger av iskrem på transportpaller. De har også introdusert papp-sugerør som alternativ til plast-sugerør til servering av kalde drikker og jobber også med å ta frem miljøvennlige alternativer til engangsskjeer i plast.

Powered by Labrador CMS