Nyheter

Illustrasjonsfoto: Good Free Photos

Inbev vil styrke seg i Norge

Publisert Sist oppdatert

En ny distribusjonsmodell skal gjøre InBevs merkevareportefølje mer tilgjengelig.

I tiden som kommer skal ølmerker som blant andre Corona, Budweiser, Stella Artois og Leffe få en mer fremtredende posisjon i Norge. De er alle en del av merkevare-porteføljen til AB InBev, verdens største ølbryggerikonsern. AB InBev øker nå sin tilstedeværelse i Norge med etableringen av en ny organisasjon her.

Fra mars 2019 har AB InBev ansvaret for markedsføring, salg og distribusjon av sine egne merkevarer i Norge.

– Norske forbrukere har både mye kunnskap om og stor interesse for øl, i tillegg har de strenge krav til kvalitet. Med vår portefølje av ølmerker er vi godt stilt til å levere på den økende etterspørselen av øl i premium-segmentet. Vårt mål er å forbedre opplevelsen av å konsumere et av våre produkter. Det skal vi gjøre gjennom tett samarbeid med lokale partnere og ved å bygge forståelse for lokale behov og dele kunnskap på tvers av våre markeder, uttaler Christophe Stevens, sjef for AB InBev Norden.

Powered by Labrador CMS