Kjedenytt

Jacobs Utvalgte: 10 år og rekordomsetning

Publisert Sist oppdatert
Produktserien Jacobs Utvalgte runder i disse dager 10 år. Serien er et utmerket eksempel på at kvalitet selger.

Norgesgruppen og Unil har utviklet serien kraftig i løpet av disse årene, og omsetningen av Jacobs Utvalgte nådde hele 540 millioner kroner i fjor.

– Det hele startet med at Meny, i samarbeid med vår leverandør Unil, ønsket å se på mulighetene til å lansere egne premium-produkter som et supplement til de merkene vi hadde i lavprissegmentet, sier prosjektleder Ida Landmark i Meny.

Fra tidligere hadde Norgesgruppen, inkludert Meny, blant annet First Price- og Eldorado-produkter. Nå ville man følge opp den europeiske trenden, der egne premium-produkter var blitt store. Spesielt så man dette i England.

– Dette hang blant annet sammen med at interessen for matlaging og råvarer økte her i landet. Folk søkte inspirasjon for å lykkes på kjøkkenet, salget av kokkeutstyr økte, og det samme gjorde interessen for matprogrammer, sier markedssjef Nina Brendsrud-Andersen i Unil.

Les mer i ukens utgave av Dagligvarehandelen.

Powered by Labrador CMS