Nyheter

Forlagssjef Magne Lerø legger nok et blad til Medier og Ledelses portefølje: Matindustrien.

Kjøper fagbladet Matindustrien

Medier og Ledelse, som utgir Dagligvarehandelen og Dagens Perspektiv, kjøper fagbladet Matindustrien.

Publisert Sist oppdatert

– Vi synes dette er en god løsning for bladet som vi har utgitt i over 20 år, og en god strategisk beslutning for oss som eier og utgiver. Når markedet endrer seg, kan det være en fordel for et blad å komme inn i en ny eierkonstellasjon, sier administrerende direktør Thor-Jostein Egeland i Nemitek i en pressemelding.

Han understreker at Nemitek og Matindustrien vil samarbeide om relevante annonser for bransjen.

Magne Lerø, leder for Medier og Ledelse, mener Matindustrien vil ha nytte av de synergier de kan ta ut i forhold til Dagens Perspektiv og Dagligvarehandelen

– Med Dagligvarehandelen er vi sterke på butikk-, kjede og leverandørsiden, og næringsmiddelindustrien er en del av vårt naturlige nedslagsfelt. Med Matindustrien vil vi få styrke vår dekning av leverandørene i matbransjen, og følge tettere de politiske prosessene og den økende interesse i vårt samfunn for mat og matproduksjon, sier Lerø.

Han varsler ny design og dobler sidetallet i forhold til utgivelsene i år. Bladet vil komme ut med 8 nummer i 2020. I tillegg skal det satses betydelig sterkere på daglige publiseringer på nettsiden og nyhetsbrev to ganger i uken. Lerø ser for seg at Matindustrien vil nyte godt av å kunne samarbeide med Dagligvarehandelen – særlig på nett.

– Bladet blir å kjenne igjen for de faste leserne, men en del nytt vil det bli. Vi vil blant annet opprette en ny seksjon med praktisk og nyttige artikler for ledere, sier Lerø.

Det er ikke første gang Lerø går til innkjøp av etablerte fagblader og magasiner. I senere år har han blant annet kjøpt Handelsbladet FK, Plot, Velferd, Dagligvarehandelen og 55+.

Det første nummeret av nye Matindustrien vil komme ut i januar.

Powered by Labrador CMS