Nyheter

Foto: Audun Braastad, NTB scanpix

KPMG: Obs til topps

På tirsdag gikk KPMGs årlige merkevarekåring av stabelen med et arrangement i Oslo. I den forbindelse har norske forbrukere svart på en rekke spørsmål knyttet til 105 velkjente merkevarer. Fra dagligvarebransjen var det elleve aktører som var inkludert i undersøkelsen og Obs gjorde det best av samtlige dagligvareaktører.

Publisert Sist oppdatert
– Først og fremst må jeg få takke hver eneste medarbeider i Obs som hver dag legger ned en fantastisk innsats for å gi kundene våre den aller beste kundeopplevelsen! Det er summen av dette arbeidet som har bragt oss øverst på listen over dagligvareaktører og det skal vi være veldig stolte av, sier Kjededirektør Lars Tendal.

Det er KPMG som har gjennomført den omfattende undersøkelsen og merkevarene har blitt vurdert av forbrukerne innenfor ulike områder som samlet sett betegnes som «kundeopplevelse». De seks faktorene som er undersøkt er empati, forventninger, innsats/tid, integritet, personalisering og problemløsning. Obs utmerket seg spesielt innenfor faktoren innsats/tid.

– Nå skal vi glede oss over denne flotte utmerkelsen og deretter fortsette å levere bransjens beste kundeopplevelser. Det er et løfte til alle våre kunder og medeiere, sier Tendal.

Lars Tendal trekker frem at selve møtet med kunden i varehuset er deres absolutt viktigste markedsføringskanal og at dette over lengre tid har vært en stor satsning i Obs.

– Måten vi møter kundene på i butikk, med en svært høy servicegrad og positiv innstilling, er den absolutt viktigste arenaen for å skape lojale kunder. Kunder som ønsker å komme tilbake hver eneste gang. En god opplevelse i våre varehus er verdt mer enn all verdens markedsføringstiltak.

Powered by Labrador CMS