Leverandørnytt

Möller’s med i kampanje for bærekraftig fiske

Publisert Sist oppdatert

Denne uken introduserer Marine Stewardship Council, MSC, en kampanje rettet mot norske forbrukere for å øke kjennskapen til «den blå fisken». McDonald’s, Findus, Coop og Möller’s er blant de norske aktørene og merkevarene som er med.

– Vi er glade for og stolte av å kunne merke alle Möller’s tran produktene våre med MSC-logoen, eller «den blå fisken» som stadig flere kjenner til. Det er en garanti for at marine råvarer som brukes i vår produksjon er bærekraftige og sporbare. Vi håper merkeordninger som dette gjør det enklere for forbruker å ta gode, bærekraftige valg i butikken, sier Mette Mari Heyerdahl, Senior Brand Manager for Möller’s i Orkla Health.

Kampanjen «Bevar livet i havet- se etter den blå fisken» blir vist på utendørsflater i Oslo, som på offentlig kommunikasjon og i digitale kanaler. Dette skjer parallelt med at den internasjonale havkonferansen «Our Ocean» arrangeres i Oslo denne uken.

FN anslår at en tredjedel av kommersielle fiskebestander er overfisket, en økning på mer enn 20 prosent de siste 40 årene. Gjennom ASC- og MSC-sertifisert sjømat, kan selskaper dokumentere at de produserer og tilbyr fisk som er ansvarlig oppdrettet og bærekraftig fisket. Sporbarhet forhindrer også at ulovlig fiske kommer inn i næringskjeden og det stilles strenge krav til fiskerne og bruken av utstyr for å minimere påkjenning på naturen og dyrelivet der fiskingen foregår.

Powered by Labrador CMS