Annonse
Det er bare et spørsmål om tid før en av de store internasjonale handelsgigantene, som Amazon, etablerer seg i Norge. Mottiltaket for aktører i norsk varehandel blir å inngå strategiske allianser, mener markeds- og analysedirektør Truls Fjeldstad i Norgesgruppen.

NG-direktør: Flere allianser i fremtiden

Det sier markeds- og analysedirektør Truls Fjeldstad i Norgesgruppen, som tror det bare er et spørsmål om tid før vi ser nye utenlandske aktører i det norske markedet.

– Det er en større verden der ute, med aktører som Applepay og Amazon. Noen av disse vil etablere seg her, og det kommer til å påvirke våre rammebetingelser, sier Fjeldstad, og bruker leverandører av betalingsløsninger som eksempel.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (165,- eks mva). Første mnd kr
1,-
Prøv nå — ingen bindingstid
Allerede abonnent?
Annonse
Annonse