Nyheter

Nytt omdømme-hopp for Rema

Publisert Sist oppdatert

Rema 1000 stiger for andre år på rad i den årlige omdømmeundersøkelse til Kantar TNS og er nå tilbake på omtrent samme nivå som konkurrentene.

Det melder E24.

For andre året på rad gjør dagligvarekjeden det største bykset i den omfattende omdømmeundersøkelsen. Remas omdømmetap i 2017 er det sterkeste som noen gang er målt av Kantar TNS, og fulgte stormen rundt dagligvarekjedens nye Æ-app og «bestevenn-strategi».

Fra et skadeskutt omdømme nær jumboplassen, havner Ole Robert Reitans dagligvarekjede midt på treet blant norske virksomheter i årets undersøkelse – med 47 omdømmepoeng på en skala fra 0 til 100.

– Det var veldig gøy! Vi har lært av de feilene vi har gjort og lyttet til kundene våre, sier Mette Fossum, Remas direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, om fremgangen.

Dagligvarekjedenes omdømme

Omdømme-indeks fra 0-100, der høyere er bedre:

  • Meny: 74
  • Coop: 63
  • Extra: 53
  • Kiwi: 62
  • Norgesgruppen (flere kjeder inngår): 48
  • Rema 1000: 47

Kilde: Kantar TNS' årlige omdømmemåling 2019

Powered by Labrador CMS