Leverandørnytt

Konstituert konserndirektør Terje Andersen la fram Orklas resultater fredag morgen. Foto: Terje Bendiksby, NTB scanpix

Orkla melder om framgang for merkevarene

Orkla hadde et resultat før skatt på nærmere 1,2 milliarder kroner i årets andre kvartal, noe er en liten økning. Selskapets merkevarevirksomhet har framgang.

Publisert Sist oppdatert

– Vi er samlet sett fornøyde med utviklingen i andre kvartal. Særlig gledelig er det å se fremgangen for Orkla Foods og Orkla Confectionery & Snacks som hadde bredbasert vekst i både topp- og bunnlinje, sier konstituert konsernsjef Terje Andersen.

Mer lønnsomt salg ga også Orkla Food Ingredients god fremgang i driftsresultat, opplyser han.

– Framgangen motvirkes av resultatutviklingen i Orkla Care. Forbedringstiltak i dette forretningsområdet vil være en prioritert oppgave fremover, sier konsernsjefen.

Han er tilfreds med at Jotun, hvor Orklas eier nærmere halvparten av aksjene, fortsetter den sterke resultatveksten.

(©NTB)

Powered by Labrador CMS