Kjedenytt

Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt cirka 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop

Rosa rekord for Coop

Publisert Sist oppdatert
I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe utvalgte hygieneprodukter, rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord med over 5 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft.

Kreftforeningen bekrefter til Coop at de har samlet inn mest penger av alle partnere under Rosa sløyfe - noensinne.

– Jeg vil takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også takke alle våre butikkansatte rundt om i landet, som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Coop samlet inn over 1 million kroner mer enn i fjor, og det er kjeden veldig fornøyd med.

– Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Brystkreftforeningen og Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Stokke.

Butikken som solgte flest Rosa sløyfe-produkter var Obs City Syd på Tiller. Dette er ikke inkludert hygiene-produktene kundene kunne kjøpe under aksjonen.

– Vi har dessverre ikke fått tallene som viser hvor mye som ble solgt av hygiene-produktene fra Orkla enda. Men av de typiske rosa sløyfe-produktene, solgte vi klart flest av slap-refleksene. Der solgte vi cirka 30.000 stykker, deretter silkesløyfer på nesten 9.000 stykker og rosa sløyfe-pin på like over 2.000 stykker, sier kommunikasjonsrådgiver Silje Verlo Alisøy i Coop Norge.

Powered by Labrador CMS