Nyheter

REUTERS/Peter Nicholls/File Photo

Trapper opp priskrigen på øl

Publisert Sist oppdatert

I september 2018 gikk Gulating ut og erklærte priskrig mot de store dagligvarekjedene. Torsdag trappet kjeden opp satsingen på pris ytterligere.

– Vi har lovet å slåss for at alt godt øl skal bli rimeligere for norske forbrukere, og at priskrigen i fjor høst bare var det første slaget i denne kampen. Nå følger vi opp og viser at vi fortsatt mener alvor, sier administrerende direktør Rolf Ivar Skår i Gulating Gruppen i en pressemelding.

Alle Gulatings 23 ølutsalg over hele landet kickstarter i dag en lagertømmingskampanje, med kraftig nedsatte priser på et utvalg øl for alle smakspreferanser.

– Vi holder fast ved at vi skal være billigst i Norge blant alle typer butikker som tilbyr et bredt utvalg øl, sier Skår.

Han mener alle er tjent med at det legges til rette for at kundene skal betale mindre.

– Vi så at lanseringen av den første priskrigkampanjen akkurat som forventet ga en samlet vekst for butikkene våre.

Denne oppturen kommer også bryggerinæringen til gode.

– I et Gulating ølutsalg møter kunden et uslåelig utvalg, kombinert med unik fagkunnskap og et rikholdig mangfold av produkter til priser som ligger inntil ti kroner under dagligvarekjedene. Dette er en strategi som i høyeste grad bidrar til å sørge for fortsatt vekst i norsk mikrobryggeribransje, fastslår Skår.

Timingen med kampanjestart på selve Valentines Day er heller ikke helt tilfeldig.

– Vi vil benytte anledningen til å slå fast overfor forbrukerne og våre kunder at vi virkelig setter pris på dem og holder vårt løfte – nemlig å tilby førsteklasses smaksopplevelser til en fornuftig pris, sier Skår.

Powered by Labrador CMS