Nyheter

Foto: Lise Åserud / NTB scanpix

Undersøkelse: Rema sterkest framgang i popularitet

Publisert Sist oppdatert

NTB: Ikea er merkevaren norske kvinner har best inntrykk av. Rema 1000 har sterkest framgang i populariteten, ifølge en undersøkelse fra YouGov.

59,3 prosent av de spurte liker det svenske møbelvarehuset Ikea, viser YouGovs merkevareindeks for 2018. Analyseselskapet har kartlagt hvilke merkevarer som er mest populære blant norske kvinner. Kiwi kommer på andreplass i undersøkelsen. 57,7 prosent norske kvinner har et godt inntrykk av dagligvarekjeden.

Se merkevarene med sterkest fremgang og rangeringsliste nederst i saken.

I 2017 var Finn.no mest populær blant norske kvinner, men havnet i 2018 på den sure fjerdeplassen. Ellers er listen tilnærmet lik 2017-kåringen, men Q-Meieriene er kommet inn på topp ti på bekostning av Wasa.

Blant merkevarene med mest framgang i popularitet topper Rema 1000 listen med 45,3 prosent, opp 13,7 prosentpoeng fra 2017.

Målingen for 2018 gjelder for perioden 1. februar 2018 til 31. januar 2019.

(©NTB)

Powered by Labrador CMS